Recept voor Wendbare Organisaties: van misbaksels kun je leren!

,
Ik kan niet koken, dat is geen geheim. Getrouwd met een Siciliaan die iedere dag voor mij en de kinderen kookt, heb ik niet veel in de buurt van het fornuis te zoeken. Toch breng ik veel tijd door in de keuken: om te kijken hoe de Siciliaan…

The Secret of Agile Organisations

,
A few years ago an interesting documentary was brought to my attention. I couldn’t get it out of my head. It was about a flock of starlings moving towards the South of Europe to spend the winter. It is fascinating to see them fly together…

AMC 3.0: persoonlijke verbindingen en authentieke verhalen!

,
Ondertussen hebben al veel organisaties hun weg naar de verschillende social mediaplatformen gevonden om ‘het gesprek met de arbeidsmarkt’ aan te gaan. Meestal met het doel om vacatures zichtbaar te maken en de organisatie als aantrekkelijk…

Will the rise of agile organisations cause the fall of pyramids?

We are in a paradigm shift. Various influencers and trend watchers have been saying for years that we are in a transition of age, and we are more and more clearly beginning to see the impact on organisations. In this transition from the industrial…

Piramides verdwijnen en wendbare organisaties ontstaan...

,
Wij bevinden ons in een paradigma shift. Verschillende influencers en trendwatchers roepen al een aantal jaren dat we ons in een transitie van tijdperk bevinden en ondertussen beginnen we de impact hiervan op organisaties steeds duidelijker…

Social media-implementatie in 5 fasen: beginnen is makkelijk!

Beginnen met social media is eigenlijk best makkelijk: je maakt een aantal accounts aan en gaat experimenteren. Gewoon doen: klein beginnen. Niet eerst een uitgebreid plan schrijven, of alle platformen tegelijk uitproberen, maar stapje voor…

Social media zet HR in beweging

Bij veel organisaties staat social media ondertussen op de HR-agenda. Gelukkig, want voorlopig neemt het aantal gebruikers en toepassingen alleen maar toe. Er liggen dan ook nog genoeg mogelijkheden om social media verder te omarmen en bij meer…

10 redenen voor social media-monitoring door HR

Er zijn tientallen redenen waarom het zinvol is voor organisaties om gesprekken op sociale media te monitoren. Veelal hebben deze redenen te maken met marketing- en communicatie-activiteiten: het beantwoorden van vragen, het afhandelen van…

Social Learning: Van kennisoverdracht naar impliciet leren

“Tell me and I will forget. Show me and I may remember. Involve me and I will understand” quote Confucius. We zien een verschuiving van voorgeschreven, standaard trainingsprogramma’s gericht op kennisoverdracht naar kennisnetwerken…

De 6 aandachtspunten van social companies

Op het moment dat organisaties in beweging komen en ‘iets’ met sociale media gaan doen zijn zij nog geen social company. Eerst krijgen zij te maken met veranderingen in (medewerkers)gedrag, processen, structuren en uiteindelijk met een verandering…