HYBRIDE MASTERCLASS ONTWERP EEN GEWELDIGE EMPLOYEE EXPERIENCE

AlgemeenProgrammaKostenData & InschrijvenEvaluaties

 

9
N I E U W E    D A T A:

April 2022-lichting: 13, 20 april en 11 mei

In het kort:

Met de verschuiving van hiërarchische naar wendbare & verbonden organisaties, verschuift ook de manier waarop wij naar medewerkers kijken. Tot nu toe ging het hierbij vaak over inzetbaarheid, efficiëntie en productiviteit. Vervolgens zijn we ons ook gaan verdiepen in de persoonlijke drijfveren & behoeftes van medewerkers en momenteel is er (hernieuwde) aandacht voor medewerker experience, het individu centraal en werkgeluk.

Met deze aandacht verschuift ook het perspectief van het HR beleid: van een organisatie-centraal naar een medewerker-centraal perspectief (uiteraard nog steeds binnen het speeldveld van de overkoepelende organisatie-opgave).

In deze masterclass nemen we je mee in de wereld van Employee Experience en de Employee Journey. Oftewel: we nemen je mee in de (positieve en negatieve) ervaringen die medewerkers opdoen tijdens de verschillende fasen die zij doorlopen in contact met de organisatie (van nieuwsgierigheid, oriëntatie & solliciteren, via groeien, ontwikkelen & verbinden, naar afscheid nemen & in contact blijven).

We bieden je een samenhangend model aan, waarmee je de contactmomenten tussen medewerker en organisatie op gestructureerde manier in kaart kunt brengen en verbeterpunten op kunt pakken* (met als doel het werkgeluk van medewerkers te vergroten).

* Geïnspireerd door Design Thinking

Wat neem je mee naar huis:
Een nieuwe kijk op het HR-beleid – namelijk een medewerker-centraal perspectief binnen het speelveld van de overkoepelende organisatieopgave, concrete handvatten om de Employee Journey in kaart te brengen en praktische handreikingen hoe je van de knelpunten (afhaakmomenten) raakmomenten kunt maken.


Voor wie:
Deze training is bedoeld voor HR directeuren, HR (project)managers en andere (HR) professionals die concreet aan de slag willen gaan en het HR beleid vanuit een medewerker-perspectief willen (her)ontwerpen.

* E-LEARNING (eigen tijd & tempo 1,5 uur) > INSPIRATIE-OPDRACHTEN

* ONLINE LIVE SESSIE (9.00-11.30 uur) > KICK-OFF & KICK-START

 KICK OFF & KENNISMAKEN 
> Even kennismaken met elkaar, elkaars leervragen, online tools en het programma.
> Korte introductie in de veranderende (HR) wereld en waarom onderwerpen als Employee Experience & de Employee Journey momenteel zo belangrijk zijn.
> Je hoort over wat onderzoek ons heeft geleerd (Facts & Figures), wordt geïnspireerd door mooie voorbeelden van andere organisaties.

EMPLOYEE ENGAGEMENT 
> Aan de hand van het Integrated Employee Engagement Model © word je uitgedaagd om vanuit een ander (gekanteld) perspectief te kijken naar knelpunten en vraagstukken, leer je hoe de organisatie ‘purpose’ en employee (engagement) drivers met elkaar in verband staan en hoe Employee Experience zich verhoudt tot Employer Branding en Employee Engagement.

* E-LEARNING (eigen tijd & tempo) 1,5 uur > INSPIRATIE-OPDRACHTEN   

* OP LOCATIE (9.30-16.30 uur) > EMPLOYEE EXPERIENCE DESIGN

> TERUGBLIK & LEARNINGS SESSIE 1
‘Deep understanding’ van de vraagstukken & knelpunten, identificeren van het engagement plafond, kantelen van het perspectief en definiëren van het experience statement.

> PRESSURE COOKER: YEAH!
Vervolgens gaan we aan de slag met een pressure cooker slag en bijten we ons vast in Employee Journey Mapping & Design Thinking:

  1. Empathize > Wat is de EX-challenge vanuit de organisatie gezien? Hoe ziet de employee journey er uit (incl. touch points en ‘moments that matter’)?
  2. Define >Hoe zou de ‘experience’ die je de medewerkers wilt laten ervaren er uit moeten zien? Definieer stakeholders, persona’s en andere sleutelfiguren
  3. Ideate > Bedenk Creatieve oplossingen om afhaakmomenten om te zetten in raakmomenteN. Filter & Prioriteer
  4. Prototype > Bouw, visualiseer, schets het beoogde resultaat. Presenteer het protopype!!!
  5. Test * > Check of het idee aansluit/antwoord geeft op de ‘challenge’. Wat vindt de medewerker, stakeholder of andere toehoorder?

* incl. Pitch van het idee/de oplossing! 

* E-LEARNING: REFLECTIEVRAGEN & ACTIEPLAN

* ONLINE LIVE SESSIE (9.00-10.30 uur) > WRAP UP & LET’S GO!
> Hoe kunnen we alles  bij elkaar brengen en tóch klein beginnen?
> Let’s go & keep in touch!

*****

Kosten

De kosten voor het programma bedragen  € 850,-*, ex. btw. Dit omvat de masterclass zelf, toegang tot het leerplatform voor een jaar en alle trainingsmaterialen.

Let op: jubileum-aanbieding*:
– Jubileumkorting 12.5%: reguliere prijs € 850,- ex. btw, jubileum prijs: € 743,75 ex. btw
– Bonus: online module ‘Trends & Ontwikkelingen’
– Extra individuele online coaching-sessie

* ik vier dat ik 12.5 jaar als ‘zelfstandig’ HR & Organistievernieuwer de wereld van werk (mede) vorm mag geven! Yeah, feest je mee?

Facturatie
De factuur wordt 30 dagen vóór aanvang van de training verzonden of bij latere inschrijving op de dag van aanmelding. In alle gevallen dient het bedrag te zijn over gemaakt vóórdat de deelnemer aan het programa begint.

Annuleringsvoorwaarden
Annulering van de aanmelding is kosteloos tot 30 dagen voor aanvang van de training. Bij annulering tussen 30 en 15 dagen voor aanvang van de training wordt 50% van de kosten in rekening gebracht; bij annulering binnen 14 dagen voor aanvang van de training 100% van de kosten. In geval van ziekte van een deelnemer wordt er naar een alternatief gezocht om de training (of onderdelen hiervan) in te halen!

Data tweede helft 2021- eerste helft 2022:

September 2021: VOL
online groepssessies: vrijdag 8 & 15 september 2021 
Follow up > coaching coffee (datum n.t.b.)

November 2021*: VOL
e-learning > vóóraf inspiratie-opdrachten (eigen tijd & tempo, 1.5 uur)
online LIVE > kick off & kickstart (dinsdag 9 november, 2.5 uur)
op locatie > ééndaagse masterclass (dinsdag 16 november 2021)
online > wrap up & let’s go (dinsdag 23 november, 1.5 uur)

April 2022*:
e-learning > inspiratie-opdrachten (eigen tijd & tempo, 1.5 uur)
online LIVE > kick-off & kickstart (woensdag 13 april, 9.00-11.30 uur)
e-learning > inspiratie-opdrachten (eigen tijd & tempo, 1.5 uur)
op locatie* > ééndaagse masterclass (woensdag 20 april, 9.30 – 16.30 uur)
e-learning > reflectievragen & actieplan (eigen tijd & tempo, 1.5 uur)
online LIVE > wrap up & let’s go (woensdag 11 mei, 9.00-10.30 uur)

* indien het ivm COVID niet verstandig blijkt om op locatie te trainen, splisten we deze dag op in twee online sessies!

Inschrijven


Deelnemende organisaties

Ondertussen komt de zesde em zevende lichting van deze training met open inschrijving er alweer aan. Incompany (als onderdeel van tranisitietrajecten of als losstaande training) zijn er onderstussen ook verschillende sessies geweest.

Deelnemers kwamen uit zowel grote als kleine organisaties en diverse branches:

PriceWaterhouseCoopers, Studyportals, Vitam, PO Lijn 83, Adecco, Stichting Radar, Raak Rotterdam,  Berkvens Deuren, Architects, Apanta, Alzheimer Nederland, Pharmerit, International Card Services, TU/e, Flevoziekenhuis, ADRZ.

Ook een groot aantal (zelfstandig) adviseurs hebben deze training gevolgd als verdieping en specialisatie op de HR-diensten die zij aanbieden en op deze manier nog meer organsatie te kunnen ‘raken’ om de mens écht centraal te zetten!

Wil je liever een incompany-traject, neem contact met ons op:

Ik geef deze training een 9: inspirerend!
“A day to put in practice what you preach.”

Nash SchuilingOffice Manager

“De mens écht centraal zetten: veel organisaties zeggen het, maar in de praktijk blijkt het niet zo eenvoudig. De workshop Employee Experience & Employee Journey Mapping geeft je praktische inzichten over hoe je dit de dag daarna zelf aan kunt pakken in je eigen organisatie. Diepgang, volop mogelijkheid tot interactie en een goede afwisseling van theorie en ‘zelf doen’. Dat alles onder de bezielende leiding van Diana, die je aan het denken zet en helpt waar nodig. Zeer waarde(n)vol! Ik geef deze training een dikke 9!”

Marieke HeeschakkersMarketing & Culture Manager

Diana’s Tweets


Follow @@DRHRBP

DIANA’S BLOGS

  • 5 tips voor een kickstart met Agile (in) HR 2 juni 2021
  • 5 Tips Voor Een Minder Vol (HR) Bordje! 29 januari 2021
  • Vier rollen van HR in de Agile Transitie 29 januari 2021

Thema’s

  • Agile HR
  • Agile Organisations
  • Anders organiseren
  • Articles in English
  • Employer Branding
  • HR & Social Media
  • HR vernieuwing
  • Medewerker Engagement
  • Strategisch HRM
  • Toekomst van Werk
  • Wendbare Organisatie
  • Zelfsturing & Zelforganisatie
© Copyright 2014 - DRHRBP // Powered by Basta Creative - Enfold Theme by Kriesi
  • Twitter
  • Linkedin
  • Gplus
  • Instagram
Scroll naar bovenzijde