• Twitter
  • Linkedin
  • Gplus
  • Instagram
Diana Russo HR Businesspartner
  • Home
  • Agility Scan
  • Training & Zo
    • Online training Agile HR & Transition Leader (English)
    • Online training Agile HR & Wendbare Organisaties (Nederlands)
    • ONLINE Masterclass Employee Experience
    • Algemene voorwaarden
  • HR thema’s
    • Employer Branding
    • De Wendbare Organisatie
    • Medewerker Engagement & Experience
    • HR & Social Media
  • Blog
  • Boek & Onderzoek
  • Diana & Partners
  • Opdrachtgevers
  • Contact
  • In English
  • Zoek

ONLINE Masterclass Employee Experience

U bevindt zich hier: Home / Training & Zo / ONLINE Masterclass Employee Experience

MASTERCLASS EMPLOYEE EXPERIENCE & EMPLOYEE JOURNEY MAPPING

AlgemeenProgrammaKostenData & InschrijvenEvaluaties

9
9, 16 & 23 MAART 2021, ONLINE

In het kort:

Met de verschuiving van hiërarchische naar wendbare & verbonden organisaties, verschuift ook de manier waarop wij naar medewerkers kijken. Tot nu toe ging het hierbij vaak over inzetbaarheid, efficiëntie en productiviteit. Vervolgens zijn we ons ook gaan verdiepen in de persoonlijke drijfveren & behoeftes van medewerkers en momenteel is er (hernieuwde) aandacht voor medewerker experience, het individu centraal en werkgeluk.

Met deze aandacht verschuift ook het perspectief van het HR beleid: van een organisatie-centraal naar een medewerker-centraal perspectief (uiteraard nog steeds binnen het speeldveld van de overkoepelende organisatie-opgave).

In deze masterclass nemen we je mee in de wereld van Employee Experience en de Employee Journey. Oftewel: we nemen je mee in de (positieve en negatieve) ervaringen die medewerkers opdoen tijdens de verschillende fasen die zij doorlopen in contact met de organisatie (van nieuwsgierigheid, oriëntatie & solliciteren, via groeien, ontwikkelen & verbinden, naar afscheid nemen & in contact blijven).

We bieden je een samenhangend model aan, waarmee je de contactmomenten tussen medewerker en organisatie op gestructureerde manier in kaart kunt brengen en verbeterpunten op kunt pakken* (met als doel het werkgeluk van medewerkers te vergroten).

* Geïnspireerd door Design Thinking

Wat neem je mee naar huis:
Een nieuwe kijk op het HR-beleid – namelijk een medewerker-centraal perspectief binnen het speelveld van de overkoepelende organisatieopgave, concrete handvatten om de Employee Journey in kaart te brengen en praktische handreikingen hoe je van de knelpunten (afhaakmomenten) raakmomenten kunt maken.


Voor wie:
Deze training is bedoeld voor HR directeuren, HR (project)managers en andere (HR) professionals die concreet aan de slag willen gaan en het HR beleid vanuit een medewerker-perspectief willen (her)ontwerpen.

PRE-WORK (thuis) 1 uur

BIJEENKOMST 1: KICK-OFF & CONNECT (9.00-10.30 u)
> Even kennismaken met elkaar, elkaars leervragen, online tools en het programma.
> Korte introductie in de veranderende (HR) wereld en waarom onderwerpen als Employee Experience & de Employee Journey momenteel zo belangrijk zijn.
> Je hoort over wat onderzoek ons heeft geleerd (Facts & Figures), wordt geïnspireerd door mooie voorbeelden van andere organisaties.

PRE-WORK (thuis) 1 uur

BIJEENKOMST 2: EMPLOYEE ENGAGEMENT & EXPERIENCE (9.00-12.30u)
Aan de hand van het Integrated Employee Engagement Model © word je uitgedaagd om vanuit een ander (gekanteld) perspectief te kijken naar kenlpunten en vragstukken, leer je hoe de organisatie ‘purpose’ en employee (engagement) drivers met elkaar in verband staan en hoe Employee Experience zich verhoudt tot Employer Branding en Employee Engagement.

PRE-WORK (thuis) 1 uur
BIJEENKOMST 3: DESIGN THINKING PRESSURE COOKER (9.00-12.30u)
In deze bijeenkomst gaan we in een pressure cooker aan de slag met Employee Journey Mapping & Design Thinking:

  1. Empathize > Wat is de EX-challenge vanuit de organisatie gezien? Hoe ziet de employee journey er uit (incl. touch points en ‘moments that matter’)?
  2. Define >Hoe zou de ‘experience’ die je de medewerkers wilt laten ervaren er uit moeten zien? Definieer stakeholders, persona’s en andere sleutelfiguren
  3. Ideate > Bedenk Creatieve oplossingen om afhaakmomenten om te zetten in raakmomenteN. Filter & Prioriteer
  4. Prototype > Bouw, visualiseer, schets het beoogde resultaat. Presenteer het protopype!!!
  5. Test > Check of het idee aansluit/antwoord geeft op de ‘challenge’. Wat vindt de medewerker, stakeholder of andere toehoorder?

Wrap Up > hoe past dit allemaal in elkaar?

FOLLOW UP > Online Coffee (1-1.5 uur) (datum n.t.b.)

Kosten

De kosten voor het programma bedragen  € 950,- (excl. btw).
Dit omvat de masterclass zelf (inclusief lunch indien op locatie) en de trainingsmaterialen.

Facturatie
De factuur wordt 30 dagen vóór aanvang van de training verzonden of bij latere inschrijving op de dag van aanmelding. In alle gevallen dient het bedrag te zijn over gemaakt vóórdat de deelnemer aan het programa begint.

Annuleringsvoorwaarden
Annulering van de aanmelding is kosteloos tot 30 dagen voor aanvang van de training. Bij annulering tussen 30 en 15 dagen voor aanvang van de training wordt 50% van de kosten in rekening gebracht; bij annulering binnen 14 dagen voor aanvang van de training 100% van de kosten. Mochten we niet op locatie kunnen trainen vanwege COVID-19, dan vervallen de bovenstaande voorwaarden. Voor degenen die willen gaat het programma dan online door, voor degenen die willen afzeggen worden er geen kosten in rekening gebracht. In geval an ziekte van een deelnemer wordt er naar een alternatief gezocht om de training (of onderdelen hiervan) in te halen!

Data 2021:

9 mrt 2021:
bijeenkomst 1 >
kick off & connect (9.00-10.30u)
16 mrt 2021:
bijeenkomst 2 > employee engagement & experience (9.00-12.30u)
23 mrt 2021:
bijeenkomst 3: design thinking pressure cooker (9.00-12.30u)

Follow up > coaching coffee (datum n.t.b.)

Inschrijven


Deelnemende organisaties

Ondertussen komt de vierde lichting van deze training met openinschrijving er alweer aan. Incompany (als onderdeel van tranisitietrajecten of als losstaande training) zijn er onderstussen ook verschillende sessies geweest.

Deelnemers kwamen uit zowel grote als kleine organisaties en diverse branches:

PriceWaterhouseCoopers, Studyportals, Vitam, PO Lijn 83, Adecco, Stichting Radar, Raak Rotterdam,  Berkvens Deuren, Architects, Apanta, Alzheimer Nederland, Pharmerit, International Card Services.

Ook een groot aantal (zelfstandig) adviseurs hebben deze training gevolgd als verdieping en specialisatie op de HR-diensten die zij aanbieden en op deze manier nog meer organsatie te kunnen ‘raken’ om de mens écht centraal te zetten!

Wil je liever een incompany-traject, neem contact met ons op:

Ik geef deze training een 9: inspirerend!
“A day to put in practice what you preach.”

Nash SchuilingOffice Manager

“De mens écht centraal zetten: veel organisaties zeggen het, maar in de praktijk blijkt het niet zo eenvoudig. De workshop Employee Experience & Employee Journey Mapping geeft je praktische inzichten over hoe je dit de dag daarna zelf aan kunt pakken in je eigen organisatie. Diepgang, volop mogelijkheid tot interactie en een goede afwisseling van theorie en ‘zelf doen’. Dat alles onder de bezielende leiding van Diana, die je aan het denken zet en helpt waar nodig. Zeer waarde(n)vol! Ik geef deze training een dikke 9!”

Marieke HeeschakkersMarketing & Culture Manager

Diana’s Tweets


Follow @@DRHRBP

DIANA’S BLOGS

  • Op kantoor ontmoeten we elkaar, ongestoord werken doen we thuis! 13 juni 2020
  • HR-afstudeer gezocht ‘Wendbare Organisaties & Agile HR’ 21 november 2019
  • The 4 roles for HR in the Agile Transition 1 maart 2019

Thema’s

  • Agile HR
  • Agile Organisations
  • Anders organiseren
  • Articles in English
  • Employer Branding
  • HR & Social Media
  • HR vernieuwing
  • Medewerker Engagement
  • Strategisch HRM
  • Toekomst van Werk
  • Wendbare Organisatie
  • Zelfsturing & Zelforganisatie
© Copyright 2014 - DRHRBP // Powered by Basta Creative - Enfold Theme by Kriesi
  • Twitter
  • Linkedin
  • Gplus
  • Instagram
Scroll naar bovenzijde