“Tijd máken om aandacht te geven, te luisteren en mensen beter te leren kennen”

Een paar maanden geleden werd ik benaderd om bij de dynamische onderneming JHB Group (Confidently connecting for sustainable wellbeing) de transitie naar een wendbare organisatie te (helpen) versnellen.

Hier ontmoette ik de CEO Hans Brus: een inspirerend mens met een heldere visie en een mooi streven: de wereld een beetje beter maken door een (digitaal en menselijk) verbonden samenleving, waar de mens weer (écht) centraal staat, we gezond en verantwoord ouder worden, meer doen met minder geld en streven naar meer welzijn (geluk) in plaats van meer welvaart …

Pas geleden heeft Hans officieel het stokje overgedragen aan zijn opvolger en tijdens het prachtige feest stonden we even te kletsen. Hij zei: “Ik heb altijd tijd voor iemand, altijd al gehad”. Dat vond ik een mooie opmerking, maar moest daar even over nadenken: wat hij eigenlijk zei was: “Ik máák altijd tijd om aandacht aan mensen te kunnen geven, goed te luisteren en ze beter te leren kennen”. Zo heb ik dat in iedergeval zelf ervaren en knoop dat graag in mijn oren: als je de mens écht centraal wilt stellen dan heb (maak) je daar tijd voor!

Ik ben dan ook supertrots dat in het prachtige JHB Group-beleidsboek 2017 “Groot worden door klein te blijven” de 12 ingredienten zijn opgenomen als ‘recept’ om deze organisatie (verder) klaar te maken voor de toekomst en te helpen hun missie en dromen te verwezenlijken.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *